torsdag 6 juni 2019

Varmaste dagen...28°

Dagen började med att följa med Vickis till sjukgymnasten för hans höft.
Han har inte kunnat vara  med och spelat fotboll på ett tag för det hugger så i höften när benet pendlar som den gör när man skjuter. Men idag blev han undersökt och fick en del övningar att utföra 3 ggr om dagen i en veckas tid. Sen ska han tillbaka och undersöka mer.
Han fick träffa en riktigt duktig sjukgymnast så kändes bra.

Sen vinkade jag hejdå till den förstfödde och traskade vidare till kontoret.
Jag har haft en riktigt bra jobbdag trots 2- dag. Mkt gjort och goa kollegor.

Jag fick dessa två bilder skickade till mig.
Fina Flixen som får gunga lite medan syrran är på föris.



Efter jobbet blev det maxi för en handling.
Väl där sprang jag på en fd kollega.
En av mina mest saknade.
Så kul.

Därefter var det hem och körde ett race med förberedelser inför morgondagens sommarlandsbesök innan vi for iväg till Proppenavslutningen.

Ella hade sprungit 5 gånger och fick därmed den efterlängtade pokalen. 
Hennes föris/danskompis Sigrid var också där så tjejens busade en massa.

Vicke var i Karstorp med sitt killgäng och badade och spelade volleyboll.
Han berättade en rätt otäck grej.
Det hade kommit en äldre man och filmat mot vattnet där de var på bryggan.
Men sen hade han kommit närmare och närmare och till slut började killarna förstå att det var dem han filmade.
Vicke sa att det såg rätt tydligt ut hur han vinklade sin kamera mot dem.
De hade ifrågasatt om han filmade dem. Då hade han bara vänt på klacken och gått direkt. Så jäkla obehaglig.
Pedofil?

Hoppas att killarna har fel.
*ryser*

Till något trevligare.
Imorgon öppnar sommarland och vi ska hänga på låset med våra säsongskort.
Det ska bli så kul och vi är riktigt taggade inför detta.
Både Sigrid och Alicia med familjer ska dit.

Vicke kommer ta med sig sin flickvän, som vi ska få träffa för första gången.

Felix kommer älska detta ställe.
Det är jag säker på då han är ett riktigt vattendjur. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar