tisdag 16 juni 2020

Å TRÄNINGEN GÅR BRA?

Min kompis Linda utmanade mig med en challenge fram tills vecka 28. Huvudsakliga målet är att vi ska komma igång och träna.
Men mitt personliga delmål är - 2 kg.
Varenda kg sitter så sjukt envist på kroppen numera och upp i vikt har jag gått.
Hela den här ångestladdade Coronavåren har gjort att jag helt enkelt tryckt i mig skräp.
Godis, chips, kakor, onyttig mat.
Jepp allt.. jag lovar. Det ger också resultat på vågen.

Men nu ska jag försöka mig på en viktresa inför kommande bröllop.

Så ikväll gav jag mig upp på Billingen för en tur i lila milen. Ni som vet, ni vet.
Det här var tredje gången sedan jag drog igång med träningen som jag avverkat lila milen.
Det började segt med krampkänningar i bägge vader så jag tänkte att det här kommer aldrig gå.
Men sen släppte det så fort jag började jogga.
Lila milen är apjobbig då den är otroligt kuperad. 
Men det är också det som gör den rolig.
10 mil går fort då det händer så mkt hela tiden.

Ikväll kände jag ändå att jag var något fräschare i benen än sist. Jag orkade ta en uppförsbacke mer å så vidare. Är nöjd.
Men kommer inte göra om mina tidigare misstag med att gå ut för hårt då jag tidigare dragits med inflammationer i ben och fötter som pajat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar