onsdag 17 juni 2020

JOBB OCH CYKELKRÅNGEL

Denna vecka har jag åkt in till kontoret varje dag trots att jag är schemalagd på hemarbete varannan dag. Anledningen? Förra veckan blev jag så less på krånglande VPN så pallade inte riskera det igen + att jag haft så otroligt många beslut som ska fattas. Då är det himla smidigt med fungerande system att jobba i.

Idag var min cykelpunka lagad av Pontus.
Jösses vad fort cykeln rullade med nypumpade däck. Det ska jag nog försöka unna min älskade cykel lite mer regelbundet. Jepp. Sen jag investerade i en elcykel förra året så cyklar jag (inte på vintern pga astman) till jobbet i ur och skur. 9 av 10 gånger känns det smidigare att cykla än att hålla på och leta parkering och sen gå typ 10 min från parkeringen. Nu parkerar jag utanför vårt kontor och traskar in utan längre promenad.

Idag lunchade jag med en gammal favoritkollega som slutade precis när jag kom tillbaka från min sista föräldraledighet. Tur att hon till slut hamnade 200 m från kontoret 😄
Det blev en lunch på Hållbar.
Jag tog en vegetarisk rätt.
Ångrade mig... är inte så förtjust i deras Halloumirätter. Men var kanske nyttigt att bryta mina sushiluncher med något annat.

Väl hemma igen fick man anstränga sig för att få Felix på gott humör igen efter ett bryt.
Hur? Frågade om han ville stänga 2 bildörrar. 
Han älskar bilar och att åka bil så då tinade han.
Pontus bjöd på tacosallad till de vuxna och tacopaj till kidsen. Blev perfekt!
Efter middagen så delade vi upp oss.
Oftast sitter vi ihop och hittar på saker tillsammans. Men ikväll tog Ella och Pontus wn cykeltur till Aspö medan jag och Felix kollade på Bolibompa och sedan lekte med bilarna.
Mest han. Vart en mysig egentid med minstingen.
Tonåringen var mest intresserad av att sitta i sitt rum med gaminglurarna på 😄
Efter en mysig nattning med Felix så gav jag mig ut på en promenad.
Tråkig tur med mkt asfalt och bilar. 
Men blev bättre med en ljudbok i lurarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar