fredag 26 juni 2020

VACCINDAG


Fasen vad grymma kids jag har.
Samtliga 3 barn tog sin fästingspruta utan att blinka. 2 av 3 barn blev även erbjuden en tatuering efteråt. Även Pontus tog en första dos. Men inte jag. Det går inte ta sprutor frivilligt för mig. Jag utsätter mig bara för sånt under tvång.

När alla fått sina sprutor så gick vi och fikade ihop på Espresso House.
Efter fikat fick Ella följa med och handla mat. Första gången på flera månader (pga Covid-19).
Vi hamnade på assocoarhyllorna ett bra tag där och fick välja nya hårsnoddar och hårklämmor.  
Rätt nöjd tjej.

På kvällen hade vi pannkakaskalas och firade lite allt möjligt. Hittat min absoluta favoritglass:
SIA Hasselnötsglass 😍😍😍😍

Strax innan 18 så for Pontus iväg till golfbanan och jag + småttingar hängde med Madde + kids på lekplatsen. Det är våra nya grannar som flyttade in förra året. Det skiljer ett halvår mellan våra tjejer och de leker himla bra tillsammans.
Får se om våra grabbar också kommer finna varandra så bra i framtiden. Just nu sitter Melvin mest i vagnen och Felix not so much. 
Vad smidigt det är med grannar som har barn.
När det är dags att gå hem från lekplatsen går det 9 av 10 gånger mkt smidigare än om vi skulle vara själva då lilla promenaden hem till husen är roligare när man har en kompis som också måste gå hem. Dock så händer det som i detta fall att våra barn hux flux smiter in till grannhuset och börjar leka på baksidan. Så blev det. Grannarna har en himla massa roligt på deras baksida så kan ifs förstå mina barn. Men helt plötsligt upptäcker Madde att det fastnat en liten fågel i jordgubbsnätet. Ni vet ett sånt där nät med massa små hål i.. huvudet var inkört genom ett av hålen och vingar och klor var huller om buller.
Ingen av oss vågade ta i fågeln.... så jag började leta efter modiga grannar. Inte det lättaste i dessa varma sommartider. Men till slut lyckades jag ragga upp vår hundgranne längst ner på gatan. Hon kom som en räddande ängel och fritog den stackars pippi fågeln. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar