tisdag 14 juli 2015

Banken

Idag var jag och Pontus på banken och fixade med handpenningen.
Så sjukt overkligt det här.
Påväg ut från banken passade vi på att svänga förbi min mäklare för att uppdatera honom lite om vad som händer och sker. Nästa vecka ska vi besiktiga huset och efter det sätter vi oss ner...
OVERKLIGT!!

Jag hade inte ens på önskelistan att bo i ett hus.
Jag som hade tänkt att byta upp mig till en 3:a så fort jag fått fast jobb efter studierna.
Så från en 3:a till ett hus, med kvällsol och tvättmaskin.
Tänk att få ha en DISKMASKIN!
Jag har ju handdiskat i alla år.....
Ja, herregud.
"Bara" 6 månader kvar till tillträdesdagen.
Så i flyttlastet kommer det tillkomma en bebis i bohaget.

Så inom den närmaste framtid ska vi förutom det tidigare nämnda även ordna upp med alla bilar.
Pontus sålde en av sina bilar förra veckan, kvar har vi en pluttis och en tvåsitsig.
Haha, inte det ultimata drömscenariot. Men å andra sidan har jag en sambo som äntligen gå loss på bilannonser. Han vill att jag säljer min Toyota, men det vill inte jag.... jag gillar min lilla!
Hon är pålitlig, inte som min gamla Saab som alltid hade något dyrt fel.
Lite försäkring och LITE bensin varje månad så är hon nöjd.
Men jag inser att det inte är någon familjebil med ett spädbarn och barnvagn med allt som ska med.
Kanske kan man kalla det seperationsångest?

Nu måste jag packa det sista för ikväll åker jag till Stockholm för jobbets räkning.
Vi ska bo på Clarion Amaranten, vilket jag både hört ris och ros om :S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar