fredag 31 juli 2015

Tillväxtultraljud

Idag var vi på ultraljud på privat klinik här i Göteborg. Det kostade 600:- vilket var betydligt billigare än Skövdes privatgyn som tog 1600:-.

Allt såg bra ut och vi fick nya mått på bebisen. Vi fick ingen direkt uträkning på kurvan men min barnmorska hemma i Skövde har lovat mig att hålla koll på att bebisen inte sticker iväg i vikt.
Btw så mätte vi min mage idag, och den låg på normalkurva... Vilket var en seger då många påpekat Hur stor jag är redan.

Sen kunde könet fastställas: en flicka!
Många tror nog att jag måste vara i en rosa dröm nu men ärligt talat så hade jag vart lika glad för en pojk. Huvudsaken är den klassiska: så länge barnet är friskt.

Snart ska vi iväg på badjävlar :)
Vilket är jäkligt gött då jag vaknade upp med nackspärr imorses. Men försökt vara rörlig idag så det har lyckligtvis släppt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar