tisdag 15 september 2015

Regnårusk

Imorses fick vi Skövdebor äran att vakna upp till ett oändligt smattrande mot rutorna.
Regn som öser ner.

Jag rustar mig med paraply och går mot bilen som jag ska ta till jobbet just idag då jag hade ett möte inbokat direkt efter jobbet. Tror ni min bil startar då?

NEJ!!

Den körs inte så mycket längre, nästintill aldrig och när den väl får gå så är det korta sträckor på någon kilometer= batteriet var sjukt urladdat!!!!
Skitsur får jag skynda mig upp till busshållplatsen där jag precis hinner med bussen.
Tror ni att jag hade kvar pengar på mitt busskort då?

NEJ!!

Det här med färdmedel gick sådär för min del idag.
Till mötet efter jobbet fick jag ta bussen hem och in och hämta reservnyckeln till Pontus sommarbil.
Men då magen är väldigt förhindrande nuförtiden så kunde jag inte dra fram sätet tillräckligt.
Arg och nästan gråtfärdig får jag halvligga ner i sätet och köra till mötet.
Väl där så finns det ingen parkeringsplats och väldigt liten yta att vända på då fler än jag försökte parkera på stället. Då kommer hela herrlaget och går förbi och flinar.

Fick parkera längre bort och fick därmed gå en mindre sträcka, som tog alldeles för lång tid då jag numera får gå med ministeg pga foglossningar. Då springer damlaget förbi, de har tydligen löpträning och de sprang i små shorts och enbart sporttoppar på med asplatta rutiga magar.
Jag kände mig sådär just där och då.

3 minuter försent till mötet kom jag också!

Jag satsar på en bättre dag imorgon..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar