tisdag 26 januari 2016

GRÄSÄNKA

Inne på min 2:a dag utan Pontus hemma.
Det där jäkla Edsbyn alltså ###%#%#&%
... nä det går rätt bra ändå.

Barnen är lugna och fina och hittills har det faktiskt rullat på.
Det var lite svettigt igår när middag skulle lagas och sonen skulle förhöras på skitsvåra geografiska termer medan minsta pockade uppmärksamhet i form av mat, blöja och diverse närhetskrav när babysittern blev tråkig. Men som sagt.., det gick!
Idag blev t.o.m alla i familjen rena och fina i form av bad/ dusch.
Två lådor har även packats färdigt idag (får tillgång till förrådet i helgen).

Bara två dagar kvar utan älsklingen.

Btw har jag börjat fundera på att åka till Uppsala på torsdag.
Känns rätt värdelöst, såhär är det:
Vi har sedan ett tag tillbaka hittat en soffa vi vill ha på IKEA.
Jag var sedan innan bestämt med att jag ville ha en låg och djup soffa.
Den på Mio som jag blev kär i kostade 32 000:- så det kändes inte jätteaktuellt längre när vi hittade denna på IKEA. MEN nu visar det sig att soffan ej finns i lager längre i Jönköping, Örebro, Karlstad, Uddevalla, Göteborg. Faktiskt är soffan slut i nästan hela landet och när jag kontaktade IKEA informerade en tjej mig om att just det tyget är påväg ut ur sortimentet var av de inte fylls på.
"NEEEEEEEEJ" dånar det i huvudet.

Men så är det som så att Uppsala har 3 stycken sådana soffor kvar.
Finns de kvar imorgon kväll så tänker jag banne mig hyra ett släp och åka upp till Uppsala själv med bebis på torsdag.... 4 timmar skulle det ta enkel resa.
Är man alldeles för desperat då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar