tisdag 5 januari 2016

Det blir aldrig som man tänkt sig ;P

Idag åkte jag och Ella på äventyr till Grästorp.
Först tog vi ett stopp på Ellas farfars kontor där det blev depåpåfyllning i form av ersättning och blöjbyte (på hans skrivbord) haha.

Därefter åkte vi på utflyktens mission: en second hand som heter Återvändan.
Vi hade fått tips om två stycken skänkar som var precis i stil med vad vi sökt så länge.

I Grästorp hittade vi den tillslut.
250 spänn kostade den och hemkörningen kostade 75:- (HEEEELT OKEEEJ!)


Denna möbel ska vi /Pontus slipa och sedan måla vitt.
Vi ska även klä in lådorna, hur man nu gör sånt? (Hanna, hjälp?)

Sen ska vi ha finporslin i det, eventuellt låsa in alkoholen beroende på hur klåfingriga kids vi kommer ha om ett gäng år haha.
Jag är sjukt nöjd, det var precis ett sånt här jag föreställde mig och nu har vi äntligen hittat det.

Efteråt åkte vi förbi den möbelaffären i Vara som Pontus tjatat om.
Hittade ett jättefint nyckelskåp som jag köpte.
Såg även soffa, tvmöbel och hylla som jag vill ha därifrån.
Så var helt klart värt ett besök...

Sen hade jag tidigare tänkt åkt till Göteborg, men det blev inte så tyvärr.
Istället åkte jag hem och fick senare besök av min fina Ronja.
Vi hade mycket att ta igen haha.
Igår var ju även Jonte och Lisa här och fikade.
Mysigt med vänner... känns som man börjar bli bättre på att träffa alla.
Relationer blev ju något lidande under graviditeten, jag var mest en tråkfis som ville vara hemma :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar