torsdag 21 januari 2016

INREDNING

Jag och Pontus har sparat hela förra året inför kommande flytt.
Vi har levt "fattigt" och istället lagt undan på sparkontot.
Innan vi drog igång detta var jag inställd på att vi skulle spara så det gjorde ont.
Alltså dra in på ALLT som inte var livsnödvändigt (roligheter).
(Det ska kännas att spara tänkte jag)

Jo men tjena... varje månad har vi satt över en summa, sen har ca 2 tusen alltid kommit tillbaka igen.
Exempelvis denna månaden hade vi egentligen enbart två utgifter utöver räkningar.
Nyår och födelsedagspresenter!
Jag fattar inte vart pengarna tagit vägen!?? Jag och Pontus är verkligen inte bra på att umgås på ledig tid.. det blir alltid många stopp i olika butiker haha.

Strunt samma, nu är vi snart vid slutmålet och vi har ändå lyckats dra ihop en större summa.
Vi har även sparat alla presentkort på IKEA och alla pengar från olika försäljningar
(min gamla säng, kurslitteratur os.v)

Nu börjar det roliga, eller vi har redan börjat ;-)

- ATT FÅ SPENDERA

Det är lite tavlor här och några mattor där.
Lampor, sängbord, nytt porslin, skänk, färg... ja lite smått och gott!.
Större grejer kan vi inte börja handla på oss förrän tidigast 1:a februari då vi får tillgång till nya förrådet bredvid huset. Jag kollar inredning VARJE dag och dagdrömmer mig bort.
Inköpslistan på kommande IKEA besök börjar bli klar.
Jag kollar på korten från huset och längtar så det värker i kroppen.
Längtar efter att få kolla på film i vårt nya hus, att Pontus äntligen ska få stå ute och grilla på sin framtida grill. Att sonen får göra volter på sin studsmatta.
Att dottern ska ta sina första steg i vårt nya hus.
Ja, jag längtar så det gör ont!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar