måndag 2 januari 2017

MÅLTIDSERSÄTTNING OCH LCHF DAG 1

Det är dax att jobba lite med sig själv.
Mentalt har jag förberett mig sen innan jul för detta.

Sanningen är tydligen att jag gick upp 20 kg under min graviditet.
Då hade jag även 5 kg "sambokilon" sen innan som jag inte var så nöjd över.
Så jag startade alltså på 65 kg när jag blev gravid.

Tydligen hade jag "bara" gått ner 11,6 kg av alla 20 gravidkilon.
Så jag vägde in mig (efter jul och nyår) på 73,4 kg.

Jag är 158 cm lång, så för att komma i alla mina gamla jeans bör jag komma ner till 58-60 kg.
Så... hur ska denna viktminskning gå till?

Jo, jag ska köra en gammal goding.
Jag har idag rivstartat med måltidsersättningsdrycker med smak banan/ hallon.
Mums.... (not) jag ersätter helt enkelt minst 1 måltid (lunch) per dag.
Resten blir i sann LCHF.

Många argumenterar emot pulverdryckerna och tycker jag är korkad.
Men jag behöver en rivstart, det här är tänkt i max 1 månad.
Det har funkat förr för mig och jag hoppas det kommer gå lika bra denna gång.

Kombinera detta med att jag kommer utnyttja mitt gymkort så blir det nog bra det här.
Denna dag har vart kämpig med hungerkänslor och huvudvärk.
Men så är det alltid i början.

Idag blev det lite tokigt då jag inte hade köpt pulverkartongen föräns efter jobbet.
Men det såg ut såhär för mig:

Frukost: ingen, jag hade försovit mig och var helt enkelt inte hungrig vid vår frukostrast
Lunch: 2 grillade kycklingklubbor från Hemköp
Middag: 1 pulverdryck
"Mellis" innan vår halvmilspromenad: keso och 1 ägg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar