söndag 1 januari 2017

NYÅRSAFTON I KUNGSHAMN

Vi fick verkligen det nyårsfirandet som vi önskade.
Chillidill och mysigt.

Tillbaka i huset, tog de flesta sig en liten eftermiddagslur.
Sen ansvarade killarna för det mesta i matlagningsväg.
Inte mig emot :D

Vid 17.00 hade Kungshamns kommun sitt fyrverkeri nere vid hamnen.
Man kunde stå på vår balkong och ha världens finaste utsikt.
Eftersom huset inte ligger alltför långt bort  från hamnen kunde vi även höra Abbas "happy new year" så tydligt så det lät som det spelades högt i grannhuset.

Så där stod vi, jag Pontus och Ella på balkongen och myste.

Förrätten serverades strax efter 19.00
En ybergod hummersoppa med en stor bit krabbköttsbit i.
Så jäkla gott!
Förra året åt vi gratinerad hummer, och måste säga att jag föredrar soppvarianten alla gånger.

Vid 22.00 fick vi avnjuta en så jäkla god varmrätt:
Grillad oxfilé m. pommes Anna. rödvinssås och egenslungad bea.
Ärligt? Kan vart det bästa jag ätit under hela 2016.

Vid tolvslaget så skålade vi våra champangeglas utomhus.
Jag drack ifs Pommac, men det var gott det med.
Vi gick in efter en stund och åt dessert:
Vit chokladpannacotta m. hallonspegel.


Maten var heeelt magisk.

Mycket mycket trevligt.
Ella somnade efter många om och men vid 22.00 sen sov hon sig igenom alla raketer och tjoande.
Fantastiskt vilken tur vi hade.

Vi ägnade kvällen åt diverse spel.
Jag kan ha fått något "dålig-förlorare-syndrom" där jag agerat som en surkart och vägrat spela en omgång till o.s.v. Typiskt. 
Men som helhet var det roliga spel, även om jag är världssämst på att utläsa årtal.

Man vet att man har roligt när man kollar på klockan och inser att den är 02.30...
Då fick jag lite mindre ågren eftersom jag inte visste i förväg att vår dotter skulle sova som en ängel hela natten. Vid 04.00 lyckades jag somna.

SUMMERING: 
Att fira nyår i Kungshamn var guld.
Vilken tur vi hade att huset var tomt på denna storhelg.
Helt klart en mysig get-away med vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar