torsdag 16 november 2017

VARDAGEN

Såhär ser våra kvällar ut... dvs om jag är vaken vid 21.00 :P

Jag kollar på Bachelor på TV4play och Pontus sitter och jobbar.
Stackar´n!


Dagen har vart finemang.
Glad dotter, hyfsat smidig lämning på dagis.
Bra jobbdag med frukostmöte och fått massa måsten avklarade.
Sen lyckades jag trycka i mig en stor pistagebulle precis innan jag lämnade byggnaden.
Var jag hungrig? nopp!
Men den jäkla bullen fick jag inte i mig under frukostmötet och sparade den till lite senare.
Senare kom aldrig då jag försåg mig själv med godis och lunchlåda.
Så vad har man för val då?
Jo att bara trycka i sig den för att inte behöva slänga den.

Det låter väl helt normalt?

Äh, kan tänka mig vad ni tänker och jag tänker likadant.
*ajjabajja*

Vicke messade och berättade att han hade fått ett B på NO provet.
Han har verkligen snäppat upp sig i skolan.
Kul tycker jag!

Det ger resultat när man är mer aktiv som förälder och pushar och "tvingar" att läsa läxor.
Tydligen hade han fått A A A C på de olika delarna.
Men så nära ett A!

Snart börjar de nationella proven med för honom.
Första gången han ska genomföra dessa.
Lite nervös å hans vägnar, men kommer nog gå bra.
Killen är ju smart.

Fick nöjet att träffa honom lite då hans pappa inte kunde hämta efter träningen så jag åkte till Ryd och hämtade och lämnade sedan av hos hans pappa.
Så blev nog åtminstone 5 min kvalitetstid haha.

Vicke har en bästis som är väldigt förtjust i Ella.
Hon är supertaggad på att få vara barnvakt åt henne och försöker övertala Vicke att dem två ska vara det haha.,
Lovade att försöka boka en dejt med Pontus så att de kan vara barnvakt.
Nu är dem ju "bara" 12 år så det får nog handla om max ett par timmar mitt på dagen.
Men jag tänker att det vore kul att få åka iväg och luncha med Pontus, helt ensamma!
Kanske gå en sväng på stan?!

Måste nog fundera lite till :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar