tisdag 26 januari 2021

KRÅNGLIG BILSHOPPING

Det här är historian om när jag skulle åka och köpa mig en ny bil

Bakgrund:
Jag sålde av min VW Sharan i slutet av sommaren 2020 då vi upptäckte att vi kanske inte var i behov av en 7-sitsbil som var väldigt dyr att äga.
Jag ville även leva mer hälsosamt så jag sålde av den med mål att inte köpa en ny.
Jag ville cykla till jobbet med min elcykel och var övertygad om att jag inte behövde en egen bil i vardagen. Det fungerade väldigt bra i och med att jag började jobba mer hemifrån i samband med restriktionerna för Covid-19.

Men jag hade x antal bilsökningar på Blocket ändå.
För jag är nästintill besatt av tanken att äga en bil med en rolig registreringsskylt.
Det får INTE vara en köpt registreringsskylt.
Då försvinner det roliga med skylten.

I början av det nya året 2021 så började jag ge upp tanken på att hitta "den" bilen.
Så började istället fokusera på de tillbehören som jag önskade på en bil.
Det resulterade i ett och annat misstag (typ Hisingen) men ledde mig till slut till en tågresa upp till Arlanda Stad.


Jag köpte denna golf.
Inte helt okomplicerat.
Men orkar inte skriva mer om det.


På tågresan upp var det iaf obligatoriskt med munskydd.
Kändes okej.
Tyvärr fick jag inte det sätet jag bokat så blev att jag fick en person precis bakom mig.
Men som konduktören sa "försök att hålla lite avstånd".

Jag kom hem till slut, jag hade haft carkareoke hela vägen hem.
Sjöng för fulla muggar till min och Pontus "weddinglist" på Spotify.
Fördrev även tiden med min favoritpod Flashback Forever när jag började bli lite trött i stämbanden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar