fredag 22 januari 2021

UTELEK MED KUSINERNA ❤

För ett par helger sedan var jag och barnen i Göteborg då jag hade tänkt att köpa en bil där.
Allt var förberett.... pengar bara väntade på att få byta ägare och jag var säker på att jag ville ha just en Renault Clio. Strax innan jag anlände till platsen så inser jag att jag blandat ihop alla dessa bilannonser något kopiöst. Jag ville ha en blå bil och denna var grå. Jag hade även blandat ihop antal mil. Så denna bil hade gått 2000 mil mer än jag trodde. Väl på plats så var bilen ingen höjdare att köra. Inget fel på just den Clion. Men jag gillade inte dörrhandtaget i bak. Att det var vevrutor samt digital hastighetsmätare. 
Så jag fick ta mod till mig och berätta att det ibte skulle bli någon affär och jag erbjöd mig att betala bensinersättning för provkörningen. 
OJ vad ägaren blev sne. Han beskylld mig för att förstört han och hans familjs livsplaner då de hade planerat sitt liv efter denna affär. Han var SÅ besviken. Det var nästan att jag köpte biljäveln av dåligt samvete...

Men men... Vår tripp var inte enbart dålig.
Vi hann oxå med utelek med fina kusinerna i Gbg.
Alla barn har växt så mycket under detta år då vi knappt har träffats. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar