fredag 22 januari 2021

PULKARACE I GAMLA SLALOMBACKEN

Förra helgen for vi upp till Billingen.
Pontus och Ella åkte längdskidor i spåret och jag och Flix åkte pulka i gamla slalombacken. 


Det var första gången jag åkte i gamla slalombacken så nu vet jag vart den slutar.
Den slutar ända nere vid Billingsskolan.
Så det var en hyfsat bra promenad upp till toppen igen för en 2,5 årig kille. Men tyckte Felix krigade på bra


Fick även se vart Ellas blivande skolskog var.
Hon är RÄTT taggad på att börja förskoleklass I höst. 

Hann åka en gång med Ella nerför långa backen innan hemgång. Jag peakade på min härliga PMDS. Stackars Pontus är den som får känna av det mest. Hatar att leva med PMDS. Medicineringen tar udden av det hormonella.
Men hjälper inte fullt ut. Denna omgång har vart hemsk. Jag har kunnat sova 24/7 om jag kunnat, jag har vart apatiskt deppig= legat och stirrat in i väggen och det har känts som livet aldrig kommer bli bra igen. Sen kommer även de kraftiga humörsvängningarna... HEMSKT är det. Jag blir lika förvånad varje gång man kommit en- två dagar in på mensen och livet bara slår om. Man blir "sig själv" igen och det är så himla skrämmande att man faktiskt mår så pissigt under sin PMDS period.

Nu är jag inne på min braiga välmående period igen. Njuter för fullt...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar