onsdag 27 december 2017

BAKSLAG

Allt är tyvärr inte glitter och glamour här hemma.
Både jag och Pontus vaknade upp med ömmande halsar på juldagen som bara blev värre och värre.
När jag kom hem på kvällen från Grästorp kände jag mig riktigt risig.
Den natten sov jag som en påse skit och var uppe titt som tätt.
Näsan var som en öppen kran och kroppen ömmade.

Så på annandag jul, vår enda lediga dag hemma i huset innan Pontus började jobba igen.
Ja, då låg jag och sov mest hela tiden.
Var osäker på om jag hade en rejält förkylning eller en mildare influensa.
Men efter att i princip sovit 24 timmar så är jag åter på benen.
Förutom en förkylning lite så att inget hade hänt.
Märkligt, men influensa var det definitivt inte.
Men en vidrig förkylning som verkligen däckade mig.

Nu är det åter vardag och Vicke är tillbaka hos sin pappa sedan igår.
Pontus är på jobbet och Ella sover middag.
Ska strax väcka min lilla sjusovare.

Det blir några lugna dagar nu innan vi sticker iväg på en långweekend till Kungshamn.
Ska bli skönt att komma iväg dit då vi inte hunnit med att åka dit sedan i somras.
Vicke ska fira nyår med sin pappa så att detta kommer verkligen bli sista gången i Kungshamn utan trängsel. Till sommaren kommer vi vara 2 vuxna och 3 barn i vårt lilla rum :S.
Tack och lov för familjeloftsängen säger jag bara.
Ella får sova mellan oss och bebisen i spjälsängen.
Vill inte bebisen sova i spjälsäng så blir det lurigare... för det vill inte Ella heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar