onsdag 27 december 2017

JULDAGSTRADITIONER

På juldagen så är det tradition att man ska åka skridskor tillsammans.
I år blev dock fokuset på småttingarna som fick göra isdebut.



Lycka är att ha en jämårig kusin haha




Trots att Ella har en pappa som försökt få tag i små skridskor i typ 2 månaders tid så har hon fortfarande inga, tydligen är det slut överallt (?)
Men första omgången kanade hon glatt runt i sina vinterkängor.
När hennes kusin tröttnade på skridskor så fick hon låna hans.
Vilken succé.

"ELLA KAN HÄLV"
Ungen vägrade att gå av isen och familjemedlemmarna fick turas om att hjälpa henne framåt på isen.
Jag var lyckligt förskonad från istid denna gång pga mitt tillstånd :D 


Vi åkte tillbaka till huset för att svida om inför julkalas nr 2:

Ella ville ha lockigt hår precis som mamma


Vicke, klädd i Ralph från topp till tå
När blev han såhär stor?


Mina fina barn, jag blir så stolt när jag ser dem.
Har jag vart med och skapa dessa två finingar?!


På juldagen så äter vi varmrökt lax m. potatis och världens godaste sås.
Måste även säga att kockarna brukar göra en sån fräsch sallad till.
Måste göra den på nyår om jag får för kockarna.

På juldagen är det high life för då kommer det mer barn/ tonåringar.
Sen kom även tomten- igen!
Fast denna gång delas paketen ut enligt en lottning.
I år var våra klappar anonyma och vi hade bara skrivit att de var från tomten.
Pontus hade givetvis rimmat, han är bäst på rim han.

Bjuder på ett av Pontus rim:
Nu du Majken får du använda din kreativa sida,
Klappen innehåller både lift och skida.
Det kan vara bra träning inför Åre,
Alla vet att du åker som en dåre.
God jul Majken den snälla önskar Vicke och lilla Ella

(Klappen innehöll Lego Friends byggsats med skidanläggningen)

Sammanfattningsvis har vi haft två jättefina dagar i julens anda.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar