onsdag 20 december 2017

Första och sista dagen utan bil?

Idag fick jag verkligen känna på när markservicen inte flyter på som den ska.
Så ok. Pontus körde upp till Hallstahammar tidigt denna morgon.
Vicke fick gå till skolan i ishalkan, ja, jag hade så dåligt samvete. Gav honom en ficklampa då det kan vara lite läskigt att få aspövägen i mörkret.
Sen i med Ella i nya vagnen och traskar iväg till dagis där det större delen av vägen var blankis. TUR att jag hade en vagn att hålla mig i OCH Ella I vagnen.
Lämna Ella och sen tillbaka hem med vagnen och vidare till busshållplatsen där jag hann med bussen med någon minuts marginal.

Min jobbdag har vart hur bra som helst så har inget att klaga på. Tog friskvård och stämplade ut 16.00. Då fick jag en riktig semesterfeeling i magen. Jag var så glad att jag log stort och var bara lycklig när jag gick så fort jag kunde för att inte missa bussen.

Jag hann med.

Kliva av bussen. Hämta vagnen. Hämta Ella. Ta med ALLA ytterkläder hem för tvättning för nu är vi lediga i 2 1/2 fucking vecka. Som jag längtat!!!

Eftersom jag inte har någon bil eller sambo hemma var kvällen svårlöst.
Vicke hade julshow i skolan och jag varken kunde åka och se honom eller hämta honom. Hur jag löste det?
Jo jag fick messa hans bästis mamma sent igår kväll och höra om dem kunde förbarma sig över honom idag.
Det gick bra så idag kunde han gå hem till henne efter skolan och hänga samt få mellis innan de återvände till skolan.
Vicke skulle egentligen fått gått hem själv efter showen. Men lyckligtvis löste det sig framåt kvällen. Kanske inte p det sättet jag hade hoppats på. Men hem kom han iaf.

Jag längtar tills i höst när han förhoppningsvis går på Helenaskolan.
Då finns det direktbussar som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar