torsdag 21 december 2017

HAPPY

Gissa om jag är glad... nu har vi hittat min blivande bil och ska hämta den i Västerås på lördag. 
Det blev en Qashqai ändå till slut. 
Så jag kommer få en SUV! och ingen kan vara gladare än jag just nu :)
Känns som jag kommer köra runt och vara riktig mallig framöver.
Hehe vad har hänt med mig?
Jag som inte ens kunde tänka mig att byta bort min älskade Toyota Yaris till detta. 
Stort steg, tror/hoppas Pontus är stolt över mig nu :P




Min första semesterdag har vart finemang.
Sovmorgon med Ella fram till typ 8.
Vädret vart så milt idag så att Vicke kunde cykla till skolan imorses.
(mindre dåligt samvete).
Vi tjejer tog det lugnt och fint och åt yoghurt/flingfrulle.

Strax efter 10 tog jag med Ella i vagnen och gick en promenad bort till Svenska Motor för att titta/ provsitta en Hyndai iX35 som jag spanat på ett par dagar.
Passade även på att provsitta i30 då jag tycker dem är riktigt fina.
Satt faktiskt riktigt bra i bägge modeller, kors i taket.
Jag brukar nästan aldrig ha sån tur.

Dock kunde de tänka sig 95 000:- som lägst på ix35:an och det är ändå 10 papp mer än min budget.
... och då var det bara med en uppsättning hjul med.
Sen var det bara AUX och ingen blåtand i bilen så trots att det skulle vart den "smidigaste" bilen att köpa då den fanns i Skövde så kändes det snart rätt sak att släppa den.
Jag bad Pontus kontakta QQ ägaren igen för att se hur mycket vi kunde pressa ner den.
Från 98> 90 fick han ner bilen till.
Vilket är 5 tusen mer än min budget, men det kändes ändå mer överkomligt än 10.
Nu får jag mer för pengarna med.
Innan jag träffade Pontus var mina kriterier:
Mugghållare, billig att köra och en rolig regskylt (sistnämnda är INTE lätt att uppfylla).

Numera har jag utökat min lista:
Större bagage, blåtand/ AUX, mugghållare, dragkrok (superviktigt om man har en 12 åring som cyklar), farthållare, fjärrstyrt centrallås, backsensor och en rolig regskylt.
(fasen vad svårt det är att hitta en rolig regskylt).
Egentligen skulle fyrhjulsdrift och motorvärmare vara med på min lista.
Men det krockar så med en mindre budget :D

Den nya bilen uppfyller nästintill alla mina punkter.
Men det bästa av allt är att den bara gått 6000 mil och är ändå årsmodell 2012.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar