måndag 18 december 2017

Fashionista

Ella kör all the way med tillbehör.

Idag har vi vart föräldralediga jag och Ella.

Fast jag började dagen med att skjutsa Vicke till skolan... och som Vicke frågade när vi satt i bilen "men Ella Då?"

Hehe ja det kan man undra, men just idag så låg Ella och drog sig med sin pappa då vi skulle på utvecklingssamtal på förskolan.

Jag har vart väldigt skeptisk till utvecklingssamtal på så tidiga åldrar men nu är jag tacksam över möjligheten. Tydligen så har hon en historik av att vara en skrikhals. 

Vill hon inte gå på utflykt så skriker Hon, skriker andra barn så skriker hon och blir hon arg i en konflikt så skriker hon. Men hellre det än att hon skulle bitas/slåss/knuffas/rivas.

Efter utvecklingssamtalet fick vi skjuts ner till city för det vankades julfest på öppna förskolan. Jag var rätt trött och sliten idag men Ella hade energi för oss både. Juldansen kring granen var en hit och efteråt kom tomten.

Ellas största fobi.... och hon har pratat mkt om att: "inte pjata tomten, behövej inte".

När tomten kom så ville hon i princip krypa in i mig och hon tyckte det var jobbigt.

Men sen satt hon tyst och tittade på när alla andra barnen vågade gå fram till tomten och ta emot sitt paket. Så när tomten ropade upp hennes namn så for hon upp och tog emot sitt paket. Hon stannade upp någon sekund och sedan sa hon "tack" innan hon glad i hågen återvände till mig. Tror hon växte 10 cm med den händelsen. Jag och Ella tog bussen hem och stensomnade hehe :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar