söndag 17 december 2017

En oväntad helg

Nu lämnar vi en helt magisk bra helg bakom oss!

Det var absolut inget särskilt som hände, kanske just därför det kändes så magiskt bra?!
I fredags hände ingenting, därför vaknade vi upp och var smått rastlösa på lördagen haha.
Vi började som vanligt med mysfrulle med tända ljus.
Kanske låter präktigt men det har blivit lite vårt signum.
Gofrulle all the way.

Vi hade minst sagt svårt att bestämma oss och valen stod mellan:
1. Jul på Liseberg
2. Ikea
3. Stanna hemma och grejja
4. Besöka en lokal julmarknad

Det slutade med att vi singlade slant, true story.
Klockan var strax innan 11 och vi fick packa skötväska inför IKEA besöket.
Så vi åkte till Jönköping.
Brände nästan fem papp... fem oväntade papp.
Vi skulle typ köpa en kudde och täcke..och strykbräda.
Jo jo... jag och Pontus är svinbra på sånt här.

Men det var roligt att komma iväg och var lite spontant wild and crayzy.
Kanske inte finns många möjligheter till spontanitet kvar?!
Trebarnsmammelivet väntar haha.

På kvällen packade vi upp våra Ikeapåsar och åt Thaimat.
Satt t.o.m. en stund i soffan tillsammans med min fina sambo innan jag gav upp och kröp till kojs.


SÖNDAG

Underbara söndag.
Vaknade upp till ett vitt vinterland.
Julskinksmackor med senap innan vi for iväg till Arenan för att hejja på Skövde IBF som tog emot Falköping. Oj oj oj vilken rysarmatch.
Skövde låg under med 3-7 in i den tredje halvleken.
Men i den tredje halvleken så hade tränarna stuvat om laguppställningen och provade ett nytt upplägg och då hände det saker.
Våra killar vaknade till och Vicke gjorde 5-7 målet.
Det rasslade till rejält och Falköping kunde inte hänga med i tempot.
Matchen slutade 8-7 till Skövde och Falköpingsföräldrarna muttrade "orättvisst" "speglar inte matchen" osv i korridoren.

Våra killar, vilka hjältar!!

Ella hade the time of her life på Arenan.
Hon gick mellan Victors pappa och tre andra mammor och tjötade hål i huvudet på dem :D
Efter matchen så gick jag, Pontus och Ella en sväng på stan.
Målet= att bli klar med alla julklappar!
Gick rätt bra, bara 1 klapp kvar.
Framåt eftermiddagen fick vi veta att en kille skulle komma och kolla på bilen.
Det vart väldigt snabba puckar och affären kunde avslutas rätt fort.
Så nu är jag billös.
Pontus hade fått veta av sin bilhandlarkompis i Lidköping att han satt ett överpris på Blocket när han satte 64.500:-.
Köparen försökte pruta neråt men Pontus mötte honom halvvägs så vi fick 60 000:- för bilen.
Precis det priset vi ville ha.
Sen har vi sparat de 25 000:- vi fick för min fina Toyota Yaris.
Så nu har vi 85 000:- som vi ska hitta en ny bil till mig.
Men det är inte lätt, den enda jag egentligen fastnat för finns i Lerum och den kräver att vi åker ner en vardag på ett bokat möte med försäljarens bank.

Vi skulle kunna lösa det med en mellanhand men då måste vi köpa den osedd och det gör jag bara inte. Jag måste provsitta och provköra en bil om jag ska köpa.
Jag hatar att vara utan bil.
Förstå mig rätt, jag är väldigt glad att vi sålde den privat så att vi vet exakt vad vi har att lägga på en ny bil till mig. Men att vara mitt i vintern med två barn som behöver lämnas av på respektive ställe ställer till det. Tack och lov att jag "bara" jobbar 2 dagar till innan 2 ½ veckas semester.
Håll tummarna för mig att jag hittar min nya bil snart!

Nog om biltjöt, vi har också vart ute hela familjen och åkt pulka för idag kom Vicke äntligen hem.
Ashärligt, huset är verkligen tomt utan honom.
Det är så underbart att se Ella och Vicke.
När Vicke kom pep Ella av glädje.
Ropade "Vicke, sakna dig"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar