onsdag 20 februari 2019

2-DAG, BABYSIM OCH EN UTFLYKT TILL ASPÖ

Vilken underbar dag!
Sovmorgon till halv åtta (tack kära småttingar). Sen ha två barn som är följsamma och riktiga små göllungar. 
Lämning på föris gick finemang.
Sövning av Felix strax där efter likaså.
Vi kom i tid till babysimmet OCH Felix var utvilad. Kors i taket.
Felix gör framsteg på babysimmet.
Han älskar fortfarande att bada.
Dyken går toppen och han är ju för gullig när han kniper ihop ögonen och håller andan på mitt kommando. 

Jag och Malin anmälde oss samtidigt till babysimmet. Men vi har fram tills idag lyckats gå en gång ihop. Haft sjuka barn om vartannat och nu är snart kursen slut. Hon valde en annan dag då det passade hennes tider bättre. Men jag vägrar att gå lektion för en viss person så jag stannar nöjt kvar på onsdagar. Trist. Men vi lär ju ses ändå... om nu bara alla barnen håller sig friska.

Efter babysimmet hade jag med mig en helt annan bebis hem än när jag åkte. Från att Felix vart som ett litet plåster på mig de senaste sjukveckorna så lekte han på egen hand. Stannade kvar o vardagsrummet när jag gick till köket osv. Samt bara var sådär glad igen. Så skönt. Hoppas att det håller i sig.

Vi hämtade Ella på föris strax innan  14.00. Jag hade packat ner hennes mellis och vattenflaska. Springcykel och hjälm var även med. För vi tog en tur bort till Aspö.
Så härligt väder ute.











Felix stendäckade nästintill direkt och Ella cyklade nöjt på. Undrar om inte hon kommer lära sig att cykla på en gång Alltså.

Min 2-dag har vart lite kämpig idag. Mest för att jag vart mer aktiv än jag brukar va. Att inte äta första målet förrän 17.00 var därför skitjobbigt. Jag hade kunnat tänkt mig att bryta fastan tidigare men i slutet hade inte jag möjlighet då man behövde rodda middag till småttingarna först.
Men jag bröt fastan med 3 stekta ägg, isbergssallad, plommontomat och spetspaprika. Som kvällsmål åt jag 1 äpple och en skiva gott och gräddar med kalkon och tomat.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar