onsdag 13 februari 2019

VÖRLDENS BÄSTA FAMILJ

Imorses ville jag sälja minstingen för en billig peng. Fy f-n vad trött jag var. När väl Felix somnade så sov han ca 04.30-06.30.
Jag hade knappt hunnit somna innan han skulle upp. Jag var nog rätt tjurig. Så Pontus tog ett fint beslut och valde att komma försent till jobbet. Så han tog Felix 45 min. Såg även till att Ella fick frukost. Sen väckte han Vicke och bad honom hjälpa mig. Detta visste inte jag då. Utan Vicke kom upp och hämtade Felix och jag hann bara tänka att det var märkligt att Vicke var uppe så tidigt. Men tackade absolut inte nej till det. Klockan 9 kom Vicke upp med småttingarna till mig. Då var jag utsövd och redo att möta dagen.
Jag blev så rörd när Pontus berättade att Vicke visste om hur min natt var och ville hjälpa mig. Min fina tonåring. Lat ibland men med ett hjärta av guld.

Vicke för iväg strax därpå med en kompis och åkte skidor hela dagen. Jag var lite nojjig över risken att få hem en skadad son. Speciellt när de åker och trixar och grejar och just idag var det så isigt.
Men han kom hem hel framåt eftermiddagen. Puh.

Lisa med kids kom hit och hängde med oss. Guld. Bägge hade sjukstuga, men ändå skönt att göra något på lagom nivå. Felix var bättre under dagen. Men sen vid sen eftermiddag vaknade han upp helt kokhet igen. 39,7° hade stackarn i temp.
Han var inte kaxig.
Men sen gick tempen ner efter 18 och han orkade leka några timmar innan sängdags. Nu håller jag tummar och tår för att Felix får sova gott inatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar