onsdag 13 februari 2019

STELLAS LEKLAND, FEBER OCH VAKENNATT











Idag var vi på Stellas Lekland vid öppningen. Samtliga tre barn var med. Vicke bad för första gången (efter påtryckningar från mig) om pengar igår. Först försökte han jobba till sig pengar hemma utifrån ett gammalt poängsystem vi haft. Han blev rätt besviken när jag påminde honom om att den lönen skulle han inte få ut förrän till Cypernresan. Jag pushade honom att be Pontus om pengar. Till slut mumlade han om ett lån på typ 45 spänn. Pontus kontrade med om han verkligen skulle låna pengar från kommande månadspeng. Då kapitulerade han direkt. Pontus menade istället att det kanske vore bättre om Vicke istället frågade om han kunde få en peng istället. Tyckte mig ana en stor förvirring hos Vicke. Bara få pengar? Jag blev också förvirrad. Var det inte som så att Vicke i princip aldrig kommit och bett om pengar? Han har bett mig swisha pengar så han har kunnat äta. Men aldrig för att han faktiskt planerat att göra något. Har man lyckats med sin barnuppfostran då? Eller misslyckats?
Som sagt, jag blev oxå lite förvirrad av situationen. Pontus swishade en hundring och bad Vicke att leka med sin syster på Stellas Lekland. Nemas problemas tyckte Vicke och såg väldigt glad ut.

Så idag utförde hans sin uppgift med bravur. Vilken storebrorsa han har vart idag. Lekte järnet och såg till att hon hade det bra. Försvarade henne mot äldre killar som kom och puttade henne helt oprovocerat. Tur att det var Vicke som var med, jag hade blivit vansinnig....
Jag var givetvis med på Stellas. Men jag hängde mest i lekhagen med Felix. Vi var med uppe och klättra några gånger men Felix är inte riktigt där än.
I slutet skadade Vicke sin höft så pass att han i början i princip föll ihop vid varje steg han tog. Ändå gjorde han ett sista race med sin lillasyster. Hans val givetvis. Men det vart så pass illa att han fick stå över innebandyträning. Det kändes något bättre senare på kvällen och jag håller verkligen tummarna för att det är helt bra tills imorgon. För han ska åka skidor med en kompis och det är ngt han verkligen verkligen sett fram emot (därav pengarna jag skrev om i början).

Nu är klockan 05.00 och jag har vart uppe sen 02.00 med Felix. KANSKE så har han faktiskt somnat nu (?!) Vart tyst i ca 10 min sen speldosan tystnade. Bara flytt vid två tillfällen. Jag håller tummarna så att jag kan gå och lägga mig igen. Det är verkligen så tröttsamt att vara vaken om nätterna. Han sover vanligtvis väldigt bra. Men nu är han som sagt sjuk- igen....

Idag har vi en klipptid för Ella inbokad i Vara hos hennes faster. Får se om vi kommer iväg. Känns som vi behöver omboka- Igen... i såna fall blir det tredje gången vi lämnar återbud pga sjukdom. Blä.... Ella behöver verkligen bli klippt. Felix med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar