tisdag 2 april 2019

- 0,2 KG


Att ha en vägdag i veckan funkar inte för mig. Mitt kontrollbehov behöver stillas lite när som. Men dagen efter varje 2-dag brukar jag registrera vikten.
Idag hade jag gått ner 0,2 kg sen förra veckan.

Inatt vaknade Felix bara en gång.
Ny blöja och en flaska sen däckade han igen. Jag däremot har vart vaken av hostattacker. Igår var jag supernoga med att inte äta något som kunde trigga kräkningarna som kommer med hostattackerna. Jag kan tex inte äta något med grädde i, inte ens yoghurt funkar.
Allt som gör att man blir "slemmig" i slemhinnorna går bort. Så inga kräkningar inatt. Men har fått bulla upp med mkt kuddar och när inte ens det hjälpte så fick jag somna om sittandes i sängen. Det underlättar för att inte trigga igång mer hostattacker. 

Idag vaknade jag upp av Ellas spring à la elefantsteg över golvet.
Hon sprang från sitt rum till mitt.
Här kröp hon upp bredvid mig.
Gnällde lite att hon inte fick något täcke.
Sen låg hon helt stilla och somnade om.
Det gjorde INTE Felix som hade vaknat av elefanten utanför.
Det var bara att gå och hämta.
Sen blev det en komprimerad mysstund i sängen med småttingarna innan dagens 2 do kallade. 

Nu är Ella på föris och Felix ligger och sover.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar