tisdag 9 april 2019

ÖREBROCUPEN MED BÄSTA KIDSEN

I helgen var det innebandycup i Örebro.
Detta var första gången vi besökte denna cup då vi tidigare år vart på Warbergsspelen.
I gruppen mötte våra killar hårt motstånd och förlorade två matcher.
Men ändå kul att få möta killar från orter längre upp i landet än vad vi är vana vid.
Sista matchen vann våra killar och slutade därmed på tredjeplats i gruppen.
Därmed gick de till B-slutspel och fick "ledigt" från ca 14.00 på lördagen.
Lyxigt!

Det var lyxigt även för oss supportrar.
Vi (jag) valde att ta med familjen till Ikea då vi hade några 2 do där.
Det har vart riktigt mysigt att vart iväg på innebandycup.
Vi bodde på Eurostop, vilket inte är det bästa hotellet jag har bott på.
Rummen var under all kritik gällande storlek.
Vi hade bokat ett familjerum med 4 bäddar, varav 2 bäddar var i en riktigt dålig våningssäng.
Vårt rum var nästintill som en hall på ett annat hotell.
Ibland kan man ju känna för att slappa på hotellrummet några timmar.
Några sådana känslor uppstod inte vid denna vistelse.
Deras nyckelkort avreggades hela tiden.
Minst två gånger per dag och detta problem hade även fler...

Dock var all personal förutom i receptionen super.
Som gammal choicare så är jag glad att detta hotell inte längre ingår i kedjan.

Här är en bild på världens bästa tjejer.
Dessa grymma tjejer har velat lekt med Ella hela helgen.
När vi var på Ikea så fick jag samtal och sms där de undrade när vi skulle komma tillbaka.



På fredagskvällen så tog vi det väldigt piano.
Jag kom på lite sent att vi kunde nattat Felix i vagnen och vart med alla andra föräldrar nere i restaurangen. Så det blev takeawaymax på rummet.

Men på lördag hade vi gjort en bättre planering.

Vår familj gick och åt middag i restaurangen tillsammans med Chris, Kajsa och Gurra.
småttingarna var med till en början.
Sen somnade Felix i vagnen för natten och Ella hängde på våning 12 tillsammans med alla barn.
Vi anslöt oss senare till det större föräldragänget som hade kommit lite senare än oss och därmed hamnat vid ett annat bord.
Det är allt lite skillnad på att "börjat" om med småttingar.
Vi med småbarn får äta middag tidigt och alltid se till att man har med sig mat och dryck.
Blöjbyten och sovtider behöver timas.

... och frukost får man äta sist i familjen.
Efter att man gått 1 ½ vända till frukostbuffén för att ta frukost till småttingarna.
När de sitter och äter nöjt, DÅ kan man själv börja tillgodose sina egna behov.

På söndagen började alla slutspel.
Jag hade förhandstippat att killarna skulle vinna första matchen och sen åka ut i andra...
Men tji fick jag.
De vann alla sina matcher och vips var de i final.
Finalen gick bra även den och de kunde nöjt åka hem med guldbucklan.


Vår söndagslunch...




Det har smitit ut en del mammatårar denna helg.
Vicke gjorde två mål.
Det är ovanligt då han spelar back.
Men jag vart så stolt så det har kommit en del tårar.
Även när de vann finalen dök de upp.
Pontus fick skymma mig så jag kunde torka upp alla tårar.

Sammanfattningsvis:
Fy f-n vilken grym helg.
Jag älskar att supporta detta fantastiska lag.
Dock är det en märklig känsla nu när säsongen är slut.
Det kommer bli så tomt.
Tur att Vicke är uttagen till en privat innebandycup i sommar så vi får känna på´t lite mer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar