måndag 1 april 2019

MÅNDAG OCH 2-DAG

Inatt fick Pontus springa till Felix och jag kämpade med min hosta.
= fick springa fram och tillbaka till toaletten.
Mysigt.
Jag hoppas verkligen att den här skiten försvinner snart.
Orkar inte må dåligt längre.
Hinner inte må dåligt.
Vi har ju massa roligheter framför oss där jag inte vill må dåligt på.

UPPDATERING KRING 5:2 DIETEN


Kroppsselfie i hissen upp till Maxi. 
Min "smalspegel".
Pontus tycker att jag inbillar mig och att det är en vanlig spegel. 
Jag vidhåller att det är en smalspegel och att jag inte ser ut sådär i verkligheten.
Dock så sitter min vindjacka helt annorlunda numera. Från att den satt som ett korvskinn i ryggen och att jag precis kunde dra upp dragkedjan. Till att den numera är lite pösig över ryggen.
Det känns... bra.. att ha jackor som sitter som korvskinn är ju aldrig särskilt skönt.


Saaaakta saaakta kryper vikten neråt.
Nu är jag nere på 67,2 kg. 
Totalt har jag gått ner 19 kg sen maj 2018.
Det började röra på sig igen när jag verkligen kom igång med träningen.
Det var i samband med att jag blev bättre från min astma.
Men när man åker på en ny förkylning så börjar skiten oftast igen.
Så nu har jag inte tränat/rört på mig sedan i onsdags. Hela kroppen har verkligen strejkat sedan dess.
Så trist.
Men halsont m.m ska man inte deala med.
Men jag (...och Pontus) fortsätter med vår 5:2 diet som vi började med hösten 2018.


Jag tycker verkligen att denna diet passar mig och min livsstil såsom den ser ut idag.
Det är inte speciellt jobbigt att hålla sig till max 500 kalorier på mina 2-dagar.
Idag åt jag quarnfilé med diverse grönsaker. Min nya favorit.
Älskar att äta vegetariskt.
Mitt kvällsmål blev 3 apelsiner, 1 kokt ägg på två linskakor m. havssalt. 

Mina delmål!
1. Komma under 70 kg
2. Komma under 65 kg
3. Komma under 60 kg

Jag har sikte på delmål 2.
Det känns som en evighet bort.
Särskilt nu när jag inte tränat något.
Men så fort halsontet är borta, då jävlar. 
Jag hoppas givetvis på redan imorgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar