söndag 31 mars 2019

BACILLER BACILLER BACILLER...


Sen sist?

Fler kruppanfall för Felix och jag blev dålig igen. För Felix blev det lite bättre för var dag. Men minst ett kruppanfall per kväll/natt har det vart.

Jag vaknade upp med halsont från helvetet.
Rinnsnuva från samma ställe och ont i bihålorna. Hosta och djävulstyg kom med.
Fy f-n säger jag bara.
Det var sååå skönt när Pontus kom hem tidigt på fredagen. Han mötte upp oss vid Ellas dansskola (för ja, även om mamman är sjuk så stannar inte livet upp).
Efter danslektionen åkte vi och fikade med Alicias familj på Mössebergscafét.
Smak- och luktsinne är borta igen.


På lördagen kom bästa Nossebrogänget till Skövde för äventyr och häng.
Dagen började med äventyrsbad och vi skulle egentligen åkt allihopa.
Men då jag och Felix inte var på topp så fick Pontus och Ella representera vår familj.

Jag och Felix sov mellan 9.00-13.00 sen var vi betydligt fräschare.
Så vid 16.00 var house of jewelry redo att ta emot herrskapet med förfriskningar. 


Mysigt med Klara ❤


Det har alltid vart lätt med dessa människor. Precis som man önskar att det ska vara med släkt.
Omtänksamma, ROLIGA, påhittiga. 

Idag var det samma gamla vanliga. 
Hosta, ont i halsen, ont i bihålorna, hosta tills jag kräks. Så mysigt.

Men men... det är söndag och sista dagen som familjen är samlad.
För imorgon åker Pontus till Grythyttan på utbildning och kommer inte hem förrän på torsdag. Så då fick man klämma in lite familjetid. Så vi for iväg till Elin's för att shoppa nytt till barnens garderob.
Vi fikade även på Elin's till Ellas stora förtjusning. 

Inte direkt någon hälsokur men mysigt att umgås ihop. Vicke har ju vart iväg på skidresa med sin pappa, bonusmamma och kompis under min Victorvecka. Självklart var det inget att snacka om när jag fick frågan av hans pappa. Men man måste väl ändå få tycka att det är trist att inte träffa honom som man skulle.
Min fina tonåring.
Men snart åker vi till Cypern och då kommer vi dra över på hans pappavecka. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar