lördag 23 mars 2019

BESÖK HOS FRISÖREN, NY SJUKLING OCH BESÖK FRÅN GRÄSTORP

FREDAG:


Förebild på Ella innan frisörstolen 



Efterbilder 
Ella satt som ett litet ljus i stolen hos faster Lisa. Det blev en välbehövlig klippning, prinsesslockar, inbakad fläta och rosa strasstenar. 


Efter att vi vart på frisörsalongen (Varafin) så fick vi till legendariska Café Nordpolen som bland annat är känd för sin lunch.
Lunch + tårtbuffé.


Ella valde räkpaj som hon inte gillade.
Jag valde en grillad smörgås.


Tårtbuffén var helt klart bäst.
Mastig chokladtårta Mmmm....

Det var spännande att åka med två småttingar i baksätet ändå till Vara på egen hand (ca 50 min enkel resa).
Men det gick fint.
Båda barnen var vakna hela resan dit.

LÖRDAG:

Först fick jag en sovmorgon av familjen.
Tackarrrr det behövs efter mkt nattligt spring. Jo. Jag nämnde tidigare att Felix insjuknat i en ny förkylning efter onsdagens babysim. Så de senaste nätterna har han sovit som en påse skit. 
Stackars Felix.

Denna lördag förmiddag fick vi besök från Grästorp. Barnens farmor, faster och kusin kom på besök. Efterlängtat och mysigt.
Det blev lite fika, lördagsgodis, lunch, lekplats, springcykeltur och lek på samtliga våningar.

På eftermiddagen for de tillbaka till Grästorp. Då passade jag på att sticka iväg till gymmet. Pontus var vänlig och tipsade om att STC har fritt wifi.
Mitt tidigare problem är löst.

Jag fick ett sms om att Felix hade fått feber.
Så klev av vid 5 km pw. 
Sen skyndade jag mig igenom styrketräning och dagens challange.
Som Btw både var lite svårt och jobbigt idag.


När jag kom hem fixade jag denna middagen.
Salladsbowl. 


Jag ska försöka äta mer vegetariskt och mer sallader fram över. Det gör ju verkligen susen. Själsligt och fysiskt hehe.

Det finns inte så mkt att säga mer om denna dag?! Jag hade en hel del aktioner på Tradera som gick ut idag.
Så det har vart många swishar in och paket som har packats. 
Lite mer än 1000 kr fick jag in denna gång.
Nu är min "traderahög" här hemma inte lika stor. Men som Pontus sa till mig igår.
Högen har sjunkit många gånger men den växer alltid till sig igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar