onsdag 6 mars 2019

????


Vilken märklig dag.
Ella har nästintill matvägran.
Följande har hon fått i sig:

1 dl vatten
Nästan en hel polarkaka (bröd) m. smör 
1/2 dl spenatsoppa
2 muggar vatten

Fördelat på hela dagen så är det riktigt lite.
Men inga mer kräkningar men djävulskt magont... 16.30 upptäckte jag att hon gått in på sitt rum och krupit ner i sängen och somnat. Jag trodde att hon satt där inne och lekte med sina ponnyhästar. Jag har försökt väcka henne två gånger men hon är helt väck. Feberyrar och knappt kontaktbar. Så jag låter henne vara. Frågan är om hon kommer vakna framåt natten och vara pigg som en mört?

Felix är fortfarande frisk (!!).
Han har nyst några gånger och jag har hållt andan varje gång. 
- är han påväg att få min dunderförkylning?

Btw verkar det som att han oxå sover.
Jag sitter i soffan och funderar på vad som just hände?!
Klockan är nu 19.20 och bägge småttingarna sover...
Vad är det som väntar mig?
En helvetesnatt till?
Eller är mina barn så utmattade av föregående natt så de kommer nana sött hela natten lång?
I dessa stunder önskar iaf jag att man borde vara synsk. Nä nu ska jag ner och göra i ordning mitt kvällsmål.
Har 2-dag idag och det har funkat fint i och med min förkylning så känner jag nada smaker eller lukter. Trist att äta då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar