söndag 10 mars 2019

SOLIG SÖNDAG, EGENTID, FAMILJETID OCH AJAJ





Okej, såhär var min söndag:
Jag tog natten med spring till Felix.
Var uppe x antal gånger och fick även sova en sväng på bäddsoffan innan jag kunde vakna till och smyga tillbaka till sovrummet. Fantastiskt med osammanhängande sömn.
Att man ens funkar dagen efter...
Men eftersom jag tog natten  så tyckte jag mig ha befogenhet att säga beordra Pontus att gå upp med småttingarna strax efter 7 när dem vaknade. 
Själv hade jag sovmorgon till strax efter 9.

Jag gick upp, åt en mindre frukost än föregående dag och tog sedan Pontus bil och åkte mot egentid.
Först hämtade jag två barnpallar i Skultorp.
Jag kom till ett jättefint nybyggt villaområde som jag inte ens visste om att det existerade. Så sjukt fina hus.
Synd att de ligger i Skultorp.
Annars hade jag nog vart lite sugen på ett sånt haha.

Därefter åkte jag till STC (gym) och tränade i nästan 2 timmar. Jag tycker verkligen att träningen är så kul just nu. 
Det är kul när man chansar och lägger på pyttelite vikter och så visar det sig att man klarar att lyfta även det.
Idag tog jag en pw på 3 km som uppvärmning. Sen körde jag en omgång i maskinerna innan jag gick på mitt egna träningspass med mammaövningar + övningar från en app.
När jag var klar så avslutade jag på va det igen. 15 min intervaller och sen 2 km pw. 

Det blev en ganska lång stund på gymmet och ja, jag började skämmas över att jag försummade min familj så.
Men fick lite feeling och det var så längesen jag var på gymmet.

Men till slut kom jag därifrån och klockan var nästan 13.00 när jag kom hem.
Eller haltade mig hemåt rättare sagt.
För jag trampade snett på löpbandet.
Men i början gjorde det bara lite ont.
Jag fick halta men that's it.
Väl hemma drog jag igång projekt familjeutflykt och packade fikakorg för en tur till Aspö.
Sen haltade jag iväg med min familj till Aspö.

Mysig dag ute med familjen.
Ludde & Gurra kom ner för lek (Vickes småbrorsor). Skoj tyckte vi 😀

Pontus och Felix gick före oss hem då minstingen tröttnade på att sitta i vagnen.
Tur det för nu hade inte Ella något annat val än att gå hem utan möjlighet att åka på sittpallen. Hon försökte länge och väl att övertala mig till att bära henne hem då hon var sååååå tjött i sina ben.
Men jag vägrade och hänvisade till min onda fot.

Väl hemma, när man blev mer stillasittande så började foten att göra ondare och ondare. Kunde konstatera att jag fått en lätt stukning. Men även om den är lätt så gör den förjävla ont att gå på.
Med facit i hand så skulle jag nog kört högläge och Linda direkt efter gymmet istället för att gå på promenad.
Men väldigt lätt att vara efterklok.
Men 19 525 steg fick jag ihop till idag iaf.
Bra att bunkra nu när man inte kommer kunna gå till gymmet på ett tag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar