onsdag 6 mars 2019

JINXA ALDRIG


Att jinxa något är livsfarligt.
Gör aldrig det...

Igår gnällde jag över sjukstugan här hemma. Men att vi går mot ljusare tider.
Jo tjena.

Ca 23.45 igår kväll så började Ella kaskadkräkas ner sin säng.
Jag är så glad över att någon uppfann madrasskyddet. Utan det under lakan hade misären känts ännu värre än det faktiskt var. Det var bara att tråckla av pyjamas och bära in ledsen tjej i duschen.
Sen fick hon sitta i fåtöljen och vänta medan jag bytte sängkläder och vädrade så gott det gick.
Sen kämpade vi med att pricka kräks i hink.
Gick hyfsat bra.
Några missöden bara.

Felix var vaken sedan ett par timmar tidigare och varje gång det blev lite happening utanför hans rum så levde han upp och blev överlycklig.
Vid halv tre kunde jag somna för natten.

Idag var jag knappt människa när Felix och Ella vaknade. Pontus hade redan lämnat huset för att åka på sin tredagars utbildning i Örby. Självklart hade det kommit ett tjockt lager snö under natten. Standard när Pontus är iväg. Men vet ni? Snön får ligga kvar tills det töar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar