söndag 17 mars 2019

FREDAGENS SAGOSTUND PÅ BIBLIOTEKET


Ella fick gå på bibliotekets sagostund.
Det var hon och ett barn till som kom för att lyssna. Ella verkar verkligen gilla sagostunden på fredagar och efteråt fick hon en till prick att klistra fast på sitt kort.


Felix tvärsomnade så fort vi hade parkerat bilen så jag fick lite "egentid" där jag hann läsa 1,5 tidning innan sagostunden var slut.
I vanlig ordning lämnade vi tillbaka en trave böcker och lånade minst lika många.


Klockan var 11.30 och Ella började gnälla om att gå äta mellis.
Vad gör man som mamma då?
Jo man kan gå och luncha med sina småttingar på Gräddhyllan.
Ella tog pannkakor och jag tog en salladstallrik. Felix fick tigga till sig diverse grönsaker från min tallrik.


Efteråt blev mamma Mia så otroligt sötsugen. Så jag tog med mig mina två barn in på godisaffären och köpte lösgodis för 80 spänn när jag bara skulle köpa en liten choklad. Tydligen var jag och Vicke där samtidigt. Men jag såg bara hans klasskompisar och han såg inte mig.

Jag har vart så otroligt OTROLIGT sötsugen den senaste veckan. Varför?
Jo.... rökfri har jag vart länge. 
Har tagit någon enstaka cigg här och där när vi hängt med kompisar.
Men i övrigt rökfri.
MEN jag har hela tiden vart beroende av nicotintuggummi. 
Så denna veckan bestämde jag mig att det måste ta slut med sånt med.
Men fy fan vad jobbigt det har vart.
Hungerkänslor blandat med sötsuget från helvetet. Man kan lugnt säga att jag överätit en del denna helg.


Det började med en tacosfredag. 
Vi åt nachostallrik med tillbehör.
Med Love.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar