måndag 29 april 2019

FAMILJETID

I lördags fick vi en spontaninbjudan till Grästorp för lite påskmat på påskdagen hos Pontus föräldrar och med syskon + Familjer.

Vicke hade firat påsk typ alla dagar hos sin pappa så han  var kanske inte sprudlande av att äta påskmat- igen.


Jag var mitt uppe i min PMDS period.
Så jag medicinerar och kände mig allmänt låg och trökig.
Äntligen börjar mensen stabilisera sig så att det har vart enklare att medicinera. 
Jag blir fortfarande djävulskt trött och sådär lättirriterad runt min period.
Men de senaste månaderna har jag inte känt av dessa utbrott.

Idag hade vi en av de bästa dagarna på länge. Jag fick sova ändå till 7 innan Felix ville gå upp. Strax därefter tassade Ella upp och gosade ner sig i min famn.

Det var så skönt att kunna ge Pontus sovmorgon för en gångs skull.
Jag hade 




Jag och Pontus tog varsin vagn,
Felix satt i Bugaboo´n och Ella i cykelvagnen.
Vi packade med grillkorv, fika och vatten.
Därefter begav vi oss upp till berget till fots.
Vi gick genom Källtorp och utforskade nya vägar/stigar.
Halvvägs upp fick vi lite promandtips av en bekant vilket gjorde vår utflykt mycket bättre.
Målet var Mulleriket där vi även grillade.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar