måndag 23 november 2020

DEPPIGT VÄRRE

Sen jag skrev mitt halvpeppiga inlägg om våra tankar om Covid-19 så har det hunnit hända grejer. Jag kan inte berätta allt, för det är ingenting för övriga att få veta.
Men någonting har inneburit att jag har deppat ihop. Energin är på 0.
Jag orkar inte ta mig ut. Orkar inte träna. Lägg då till faktorer som att det vart pissigt väder samt att jag vabbat i över en vecka nu med en hostig Felix.
Nya restriktioner mailas ut hela tiden från barnens förskola. Det senaste är att vi måste lämna/hämta barnen utomhus och får alltså inte längre gå in på avdelningen.
De ska vara hemma minst 7 dagar vid symtom och ska ha vart sytomfria minst 48 h innan de är välkomna tillbaka. Ordinarie personal är sjuka och massa vikarier har fått tas in. Rektorn vädjar att alla barn som är sjuka ska få vara sjuka på hemmaplan och inte komma tillbaka för tidigt.
Ellas "Skrinna" är inställt (skridskoskola via Förskolan) då Billingehov stängt för även Skrinna.
Sen blev min kommande operation inställd pga narkosläkaren inte längre kunde medverka pga Covid-19. Jag blev erbjuden en ny tid som jag tackade ja till. Även den tiden flyttades. Blaha blaha. Allt detta är en del i varför jag deppat ihop.
Kan, vill inte berätta allt.
För privat.

Imorgon ska Ponta och Felix åka och testa sig för Covid-19. Är deras testresultat negativt kan vi återgå till livet igen. Vågar inte ens tänka på hur många mail och påmar jag har...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar