måndag 23 november 2020

RYCK MIG I FJÄDERN

Ryck mig i fjädern= ett av Felix favoritcitat. 
Lite det jag vart tvungen att göra efter mitt smådeppiga inlägg tidigare idag. Värt att tillägga är att under min deppiga period så har jag även vart i min PMDS period. Värdelös period. Sänker livskvalitén för mig och inblandade, typ 80 %.

Sagt och gjort.
Jag bestämde mig för att gå utanför dörren med småttingarna. Något jag inte gjort på flera veckor.
Jag fick med mig båda två ut. Vi gick upp till vår kulle med en låda med ostsmörgåsar, varsin pepparkaka och en termos med varm oboy. 
Där satte vi oss på en pläd i backen. Ella konstaterade att detta var fantastiskt och hennes syn på det hela började smitta av sig.
Där fick jag sitta och njuta en stund av vårt fantastiskt pyntade hus på avstånd.
En glad ljusglimt bland den trista gråa vintern.

Efter lugnet blev det strövartåg i vår skog, gunghäng och en cykelpromenad runt Ekängen.
Hemma så fick barnen njuta av att deras pappa åter är frisk och orkade busa.



Jag fick ett ryck och bestämde mig för att det var idag Ponta äntligen skulle få sin smarttv som han längtat efter. Så jag bokade en tv på nätet för leverens. Fick ett sms 30 min senare att den var färdig att hämtas upp. Jag drog på mig en ansiktsmask och åkte och öppnade bagaget och fick en stor låda tv inburen i bilen. Så smidigt.
Så ikväll la vi småttingarna och sen hade vi filmkväll med Ben & Jerry.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar