lördag 28 november 2020

NÄR MAN HITTAR GULLIGA BILDSERIER I MOBILEN...

Det sticker upp en liten tofs liksom, hur gulligt?


Felix är i sin allra värsta 2 årstrots. 
Men jag tycker ändå det har blivit liiiiite bättre nu när vi vart hemma på vab i två veckor. Tiden innan vab var precis hemska.

Idag hade jag en ofrivillig sovmorgon efter att fått springa fram och tillbaka på toan inatt.
Lugn, ingen sjukdom.
Bara jag som aldrig lär mig att jag inte kan dricka milkshakes pga min laktosintolerans.
Igår slukade jag 1,5 milkshakes. 
Nöjt konstaterade jag att det bara blev liiite kaos på kvällen. Men inte alls så farligt som det brukar bli. Jo tjena, det fick jag äta upp senare på natten.
Men det är så jäkla trist att inte tåla laktos. Jag tål i mindre mängder men milkshake och glass brukar vara svårt. 

Ansiktsmask

Jepp, jag har börjat bära ansiktsmask när jag är ute i större folkmassor. Jag har börjat med det nu när Coronan stiger och min operation börjar närma sig. Jag är livrädd för att bli sjuk... av alla slags baciller så att operationen blir inställd.
Jag tycker inte det är speciellt jobbigt att visa mig ute med ansiktsmask offentligt. Man är inte direkt ensam med mask numera.
Men folk tittar verkligen på en. Man får en annan typ av respekt. Folk hajar till och ibland stiger åt sidan. Antagligen sjukt osäkra på om det kommer någon med smitta, riskgrupp eller bara allmänt nojig?. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar