onsdag 2 december 2020

PRE.OPRRATION

Nu är vi på plats. Jag. Ponta och småttingarna.
Tonåringen har skolplikt och behöver vara i skolan så vi har löst det som så att han får extradagar hos sin pappa tis-fre. Sen ska han va ensam hemma i vårt hus fre-sön. Vi har gett honom stränga order om att det är upp till bevis nu. Huset ska vara i samma skick som vi lämnade det. Känns som ett stort steg (för mig). Jag har aldrig låtit min äldsta vara hemma själv över natt tidigare. Kanske mest jobbigt för mamman ❤

Anyway. 

Nu är vi alltså på plats inför morgondagens operation. Vi bor i en stuga på ett i övrigt ödsligt stugområde någonstans på kusten.
Skogen ligger runt hörnet och det vart becksvart när solen gick ner. Ägaren har tydligen hund och jag fick en allergireaktion efter att jag sovit i soffan halva natten (tröttnade på att bli utträngd av alla barn). Det kliade, snorades och halsen ömmade. Symtom som är väldigt likt en förkylning så jag vart livrädd för att jag hade gått och blivit sjuk.... Men vi kunde snabbt fastställa orsaken som även stugägaren motvilligt erkände.
Så vi åkte på en bilsightsing och då återhämtade jag mig. Tillbaka i stugan så har jag undvikit soffan så nu går det bättre.

Vi tog även en prommis innan solen gick ner.
Ella vart nöjd då vi "besteg" ett berg.
Mycket spännande för samtliga. Men på olika sätt 😱

Imorgon smäller det.
Det börjar bli så verkligt.
Detta har jag längtat efter i 15 år och nu ska det äntligen bli av. Jag ser fram emot att bli en starkare Mia när allt är över. 
Jag är inte speciellt orolig för själva operationen.
Jag har hunnit med ganska många operationer vid detta laget och vet att jag brukar tål narkosen bra. Nu ikväll har jag duschat första gången med det mysiga medlet descuban. Man blir så härligt torr och frasig efteråt 😀
Jag har inte operationstid förräns 16.00 så det blir det lång dag med fasta imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar