torsdag 10 december 2020

Nattoro delux.
Jag kan inte sova. Kroppen är uppe i varv sen narkosen för 7 dagar sedan. "Inatt" sov jag 5 h. Med inatt menar jag mellan 5.00- 10.00.
Kroppen är som främmande.
Jag är inne på min tredje feberdag efter operationen. Läkaren har inte vart speciellt intresserad av att jag ska ha en bra eftervård. Nekade mig mer receptbelagd smärtlindring efter 3:e dagen. Det var först på 6:e dagen han utvecklade sitt ställningstagande med att jag kanske åt morfin på daglig basis i mitt liv. Please. Detta är tjejen som aldrig äter Alvedon ens pga att jag vart förskonade mot huvudvärk och diverse annat. 

Ikväll tog jag en motvillig kontakt med 1177 för rådfrågning angående min situation.
Jag fick tala med en superbra sjuksköterska som hade stor erfarenhet av det mesta som drabbat mig nyligen. Hennes råd: kontakta VC imorgon för en bedömning om det är en pågående infektion jag har i mitt operationssår.
Jag höll med. Känns skönt att få den rekommendationen då jag skulle avsky att ta upp en plats på VC i onödan i dessa tider.
Men som sagt min kropp känns främmande.
Det kryper i hela kroppen av febern.
Jag har givetvis väldigt ont. Det är svårt att säga vad som är vad.
Jag förstår att något ligger och lurar.
Jag tror det är en infektion eller serum som behöver tömmas.
Jag hoppas inte att det är något av alternativen. Men magkänslan säger att något är på tok i min kropp.

Kanske är det därför jag har svårt att somna denna natten? Jag ligger och har halvt som halvt dödsångest för att inte vakna upp imorgon om serumet fått ligga och göttat till sig med mitt blod sedan många dagar tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar