onsdag 30 december 2020

CORONAANPASSAD JULAFTON

I år firade vi en Coronaanpassad julafton:
Jag, Ponta, Ella och Felix.
Vi hade inget val då jag 5 dagar innan julafton fick en riktig dunderförkylning. Helt sjukt att jag åkte på det- jag som vart i karantän i x antal dagar.
Övriga familjen var symtomfri.
Min VC släppte inga nya provtagningstider innan julafton. Tro mig, jag bevakade 24/7.
Så vi fick ställa in oss på att vara helt ensamma.
Inte ens Vicke var hemma då det var "pappajul" I år.

Kvällen innan julafton dukade jag och Ella bägge matsalsborden inför morgondagen. Pontus rullade köttbullar och Felix stökade nog mest ner.

På julaftonsmorgon serverade Pontus hemlagad tomtegröt m. Skinksmörgås ❤


Senare på förmiddagen kom det en mysig tomte och lämnade av en påse med julklappar.
Barnen tyckte det var fantastiskt.


Framåt kvällen åt vi julbord. Barnen åt. Typ, ingenting av det som serverades. Inte ens hemlagade köttbullar gillar dem.
Ella åt grynkorv- otippat nog och Felix åt i princip ingenting.....

Kvällens efterrättsbuffe var barnen lite mer pigga på. Iaf pepparkakor och att skala julchokladen. Resten ratades.  Suck. Det fanns inte en chans i helvetet att jag och Pontus skulle kunna äta upp all ris a la Malta och ostkaka på egen hand.


Faktiskt så upplevde jag vår ensamma julafton som väldigt mysig trots allt.
Det blev även en promenad på eftermiddagen på några km med barnen. Nästa år siktar vi på julkalas i dagarna två i Grästorp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar