onsdag 30 december 2020

POST OP. 4 VECKOR

Tiden går inte fort när man har tråkigt:
Vecka 1 post op hade jag bara ont ont ont.
Vecka 2 post op fick jag en infektion och sattes på en antibiotikakur efter besök på både VC och akuten.
Vecka 3 post op åkte jag på en dunderförkylning aka manlig förkylning som höll i sig en vecka.
Vecka 4 post op så började allt göra ont igen, obehagskänslor i kroppen och en trötthet som inte går att vila bort.... jamen då kör vi en infektion nr 2 med en ny antibiotikakur...

Mina fyra sjukskrivningsveckor har verkligen vart behövliga vill jag lova. Skulle inte funnits på kartan att börjat jobba tidigare. Innan operationen sa jag till min chef att jag troligtvis kommer jobba en hel del hemifrån men att jag inte vågade lova hur mkt. Jo tjena, jobbdatorn har inte ens vart uppe. Nu förutsätter jag att antibiotikan kommer hjälpa och att jag är återställd om 5 dagar- då jag börjar jobba igen.
Jag är så trött på att vila. Mina barn är så trötta på att deras mamma måste vila hela tiden.

Jag är glad att denna resan snart kan läggas bakom mig. Vill läka och bli stark.
Jag vill cykla tjejvättern, springa blodomloppet, simma Vansbrosimmet och åka tjejvasan. Sen vill jag avsluta allt med att bestiga kebenekaise med tjejgänget. Jag vill även förverkliga sommarens drömmar med min familj. Vi ska boa in oss i nya sommarhuset i Kungshamn. Det ska bli så kul att få uppleva en annan del av Kungshamn än vad vi är vana vid. Fatta lyxen att ha havsutsikt från sovrummet. Eller att kunna springa ner för ett morgondopp innan frukost. Visst kommer man att sakna att praktiskt taget bo precis intill centrum. Men nu kommer vi få uppleva något helt annat.

Vi ska även köpa ett STORT tält och åka på tältäventyr. Vi hade ju sparat till en husvagn ett tag. Då vi velat köpa en stor, fräsch husvagn.
Men vi har väl insett att vi inte kan vara husvagnägare just nu då vi även vill spendera våra somrar i Kungshamn. Så därför tänker vi ett lyxigare tält som man kan sticka iväg med typ en helg eller två per sommar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar