onsdag 30 december 2020

JULKLAPP

Jepp. Jag hade vart snäll i år 🙂
Jag och Pontus bytte inte julklappar i år.
Pontus ville nog egentligen (?) Men när han kom och frågade någon vecka innan jul så kändes det så avlägset att ens orka tänka på det. Det kändes som att jag precis hunnit fixa klart barnens julklappar. Lite trist beslut såhär i efterhand. Får skärpa oss till nästa jul. Men några dagar efter jul så for Pontus och småttingarna till Grästorp och bytte julklappar utomhus med kusiner och farmor och farfar. Barnen fick av sina farföräldrar surfplattor. Ella fick ett vävpyssel och Felix fick en lastbil. Pontus fick en löparrygga och jag fick ett par snygga trailskor från ASICS 😍


Längtar tills jag får prova skorna på en runda.

På tal om julklappar...
För andra året i rad använde jag mig av det fantastiska konceptet:

- something they want
- something they need
- something to wear
- something to read

Känns väldigt logiskt enligt mig.
Sen får samtliga barn även julklapp från tomtenissen Mio och varsitt från Jultomten.
I år fick Vicke jackpotten med en helt ny dubbelsäng med dubbelsängstäcke, påslakan m.m.
Tur att barnen går utifrån olika rättviseprinciper. 
Ella bryr sig enbart om att det ska vara rättvist med x antal paket och Felix är nöjd bara han får någon typ av fordon 😄
Vi gav även Vicke och hans flickvän Nova specialbeställda armband från Klara med texten VINO. Så fina armband ❤

Till nästa jul ska jag:
☆ fortsätta julpynta allt INNAN 1:a advent
☆ inte köpa alla julklappar för tidigt, intressen hinner skifta....
☆ satsa på mer julbelysning utomhus- tänk "home for Christmas pappan"
☆ skicka julkort till nära och kära- i år bommade jag helt det..
☆ köpa en ny klänning till julafton
☆ Köpa något riktigt fint till Pontus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar