måndag 14 december 2020

op., lucia och antagningsbesked

Jag är en riktig lurare. 
Delvis är jag öppen som en bok för min omgivning. Jag har svårt att ljuga så det blir oftast att jag svarar ärligt. Men å andra sidan är jag otroligt svår att komma inpå livet.
Jag har alltid haft svårt att "slappna av" och öppna mig för människor. Alltså. Öppna sig på riktigt. En gång fick jag höra det av en klok f.d. kollega. Att hon hade försökt att lära känna mig i över 1 år men att jag inte ger bort så mycket.
Hon hade så rätt.

Bild på syster Pontus som hjälpte mig med den dagliga sprutan i början.


Många har vart oroliga för mig och hört av sig.
Jag uppskattar verkligen det. Men jag får skrivkramp och får svårt att öppna upp och berätta svaret på deras frågor.
Jag är inte redo att berätta mer om min operation.
Men däremot är jag så pass öppen med att jag har opererat mig då jag ändå är sjukskriven.
Många av mina kollegor har undrat om jag är sjukskriven för att sprungit in i väggen. Så något måste man ändå förklara för att det inte ska bli helt fel. 

När jag ber om B&J så får jag B&J ❤


Lucia 2020 firades med gofika, luciatåg á la Ella & Felix, hemlagad tomtegröt samt lucia i Jukkasjärvi på tv:n.


Igår vaknade jag och kände att det faktiskt kändes bättre. Äntligen. AB måste börjat värka.
För borta var febern med obehagskänslorna. Borta var även den där fruktansvärda smärtan jag haft sedan operationen. Så idag har jag kunnat äta alvedon- och faktiskt klarat mig på enbart Alvedon utan problem. Jag blev lite för kaxig idag dock och:
1. Satte på en tvättmaskin
2. Bar upp ren tvätt i 4 omgångar till övervåningen
3. Plockade ur- och i diskmaskinen
4. Slog in julklappar

Jepp. Jag vart som sagt för kaxig och borde inte gjort 2 och 3. För fick se mig besegrad och fick återgå till vila. Men tyckte nog att jag behövde något mindre vila för återhämtningen (?).
Jag försöker verkligen att vara så stilla som möjligt för bäst återhämtning. Men det är så svårt....

Btw antagningsbeskedet från skolan kom för några dagar sedan. Jag kom inte in. Detta är tredje året jag söker och det är inte lätt att komma in när urvalsgruppen består av lottning.
Man behöver bara tur. Vilket inte jag hade i år eftersom jag blev reserv 172.... good luck with that... jag kommer aldrig bli syv...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar