söndag 8 november 2020

FARS DAG 2020

I år bjöd fars dag på en rejäl överraskning för Pontus. Jag hade nämligen kokat ihop en överraskning till honom:

1. Kvällen innan fars dag frågade jag Pontus om han kunde skjutsa upp mig till Billingen tidigt nästkommande morgon då jag ville ut och springa för att fånga soluppgången. 
2. Han tackade ja till att gå upp 6.15 för att skjutsa mig. 
3. Jag lurades och sa att jag planerade en afernoon tea temafrukost till fars dag. Därför fattade han ingenting när jag förberedde alla smörgåsar som jag sa var min version på snittar.
4. Pontus hade fått åkt iväg på långträning på lördag dag så att jag skulle få träna på söndagen varför inget konstigt.
5. Att jag ställde mig och bakade en kladdkaka var heller inget konstigt då det var kladdkakan dag.
6. Jag smygpackade bilen hela lördagen i omgångar. Lite ved, alla ytterkläder, vandringskängorna, skötväska, kladdkaka osv osv.
7. Jag sa att jag kunde gå upp och göra i ordning barnen för bilfärden och väcka Pontus när det var dags att gå ut till bilen.

Så vad var överraskningen?

Pontus fick detta i fars dag present:

Frukost i soluppgången vid Ryds Grottor 

Alla mackor jag hade förberett var för att grilla över elden. Jag hade även gått upp och gjort varm choklad på morgonen. Jag hade packat med duk, plädar, filtar, ficklampor....en sån fantastisk start på dagen. Förutom detta så fick Pontus även ett bankkonto omdöpt till FARS DAG 2020 med en slant som vi tyckte han skulle få shoppa lite för.

Till middag så hade Pontus speciellt kött från Kvantum som han bankade för att laga wienersnitzel. En av hans favoriter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar