söndag 15 november 2020

SKOLVAL

Det dags att välja skola till Ella.
Jag har hela tiden haft tre alternativ:
1. Käpplundaskolan
2. Billingeskolan
3. Montessori

Men rätt fort droppade jag Montessori pga föräldraengagemanget + att det är en asfaltsskola med det enda gröna i närheten är en gigantisk kyrkogård. Min storfavorit var Käpplundaskolan utifrån närhetsprincipen samt att den kommer stå helt nyrenoverad till hösten 2021 då Ella ska börja. Billingsskolans information var sist ut och fram tills dess såg jag Käpplunda som nr 1.


Sen kom det digitala informationsmötet med en rektor som inte var van vid att hålla digitala informationsmöten. Men I det stora hela så var presentationen så mycket mer genomtänkt och informativ än Käpplundas. Där och då insåg jag hur solklart vårt val för Ella nu var.
Ungefär på rektorns slide 3 som handlade om skolskogen och hur de nyttjade den så kändes det som ett check på den. Eftersom Ella nu går på en ur och skur verksamhet så känns det viktigt att hon får behålla om det är möjligt en del av det konceptet sådärför är det många "asfaltsskolor" I Skövde som går bort. 
Nu är det bara att skicka in vårt val.
Givetvis funderar inte e-tjänsten. Får hoppas att den är igång igen på måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar