onsdag 14 oktober 2015

Känns lite hopplöst idag!

Idag var jag iväg på mitt aurorasamtal.
Jag fick en suverän barnmorska och SOM jag bölade och snorade mig igenom det samtalet.
Efteråt var jag visst inte så uppmärksam och höll på att krocka med två ambulanser som var påväg till akuten. Då blev jag ännu mer ledsen och storbölade mig igenom den korta färden hem från KSS.

Väl hemma la jag mig i soffan och grät lite till, Pontus ringde och då började grät jag väl en sisådär 4-5 gånger under samtalets gång.

Men jag fick iaf en kallelse till överstechefsläkare (minns inte helt den rätta benämningen) till nästa vecka. Jag har iaf bett om en viktuppskattning, men det är inte 100% att jag kommer få detta.
Det bestämmer herr chef!

När jag låg där på soffan så ringde min barnmorska från mvc då gårdagens blodprov visade att jag hade ett för högt sockervärde, vilket kan innebära graviditetsdiabetes.
Vilket KAN innebära att bebisen i magen kommer vara större än vanligt.
Men hey, här ska vi inte måla fan på väggen än (för orkar inte gråta mer idag).
Men från 22.00 ikväll måste jag fasta för att 08.15 ska jag vara på mvc för blodprov ETT.
Sen ska jag vänta 2 timmar (fortfarande på fastande mage) sen ska jag ta blodprov TVÅ.
Jag kommer få svar direkt om jag har åkt på graviditetsdiabetes eller inte.
Barnmorskan sa att det finns en chans att sockervärdet var högt pga att jag ätit frukost innan gårdagens provtagning.

Jag hatar blodprov och jag hatar tillvaron just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar