måndag 19 oktober 2015

PÅ JAKT EFTER HÖSTJACKAN

Jag skulle ju sova liiiite till imorses, jo men tjena...
Strax efter 11 vaknade jag, iförsig väldigt utvilad men det var bara att gå upp och äta lunch och sedan kasta sig iväg med bilen då jag hade ett besök hos MVC inbokat.
Första gången på länge som jag inte sitter och bölar inne hos min barnmorska.
Känns gött :P

Efteråt gick jag en runda på Elin´s esplanad för att förreka höstjacka till sonen.
Jag var fast besluten att ingen plastig dunjacka som ALLA har.
Men det fanns inte så mycket att välja på.
Kappahl och Lindex ytterkläder till större barn går bort i min värld.
Så jag kollade på H&M och Cubus, visst hade de jackor.. men njaaa.... jag letade efter en snygg höstjacka och hade inte riktigt tänkt att köpa en vinterjacka än. Då sjönk utbudet.
Men när jag väl hämtade upp sonen på fritids och frågade honom vad HAN ville ha så var det just en plastig dunjacka. Tydligen hade han önskat sig en sådan länge nu...
Så åkte till Stadium och köpte honom en plastig dunjacka i svart.
Asnöjd unge man fick med hem :P

Det här var alltså dagens stora mission, man kan sammanfatta det lite kortfattat med att mitt liv är väldigt innehållslöst nuförtiden. När jag ska göra något går det inte så fort.
Med andra ord går det assakta,
Jag räknar dagarna och även timmarna... börjar bli lite tråkigt!
Känner efter hela tiden om det inte är lite mer än "mensvärk" eller så lyssnar jag efter det där knäppet andra pratar om... som låter när vattnet går.
Jag googlar ungefär tretusen gånger om dagen på tecken på förlossning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar