måndag 31 augusti 2020

Smått och gott

Sen sist har jag smakat på Björnbär för första gången.
Jättedyrt och jättegott.
Den lilla lådan för 40 kr slank ner på några sekunder.
Sen föddes ett mersug...
Björnbär skulle man ta och odla.
Får nog googla lite.


Vi har även hunnit springa hemma-Proppen en gång till.
Ella sprang 3 varv och Felix 2 varv.
Jag och Ponta är redigt imponerade av våra barn som orkar springa på.
Samt att de vill... varken jag eller Ponta pushade för mer än 1 varv.
Men vart himla lyckat.
Jag har värvat en del från förskolan till detta.
Barnen har det så roligt och sist hade jag kommit ihåg att ta med fika och fikafilt.

Sen har det hänt en hel del.
P.g.a. yttre familjehändelser så fick Ponta åka ner till Kungshamn i fredags med övernattning.
Nu händer det grejer.
Känns lite sorgligt och lite roligt på samma gång.
Det känns tråkigt att Covid19 inte lagt sig.
Ponta och Ella har träffat släkten lite grann.
Men jag har inte träffat någon på länge.

Förra måndagen fick vi hem en sjuk tonåring efter hans pappavecka.
Han hade ont i halsen, hostade, snorade och var trött.
I vanliga fall= en helt vanlig förkylning.
I nuläget så isolerade vi honom i hans rum.
All mat fick han på bricka till sitt rum och han tilläts inte vistas i köket och laga mat eller plocka disk
= ett drömläge för en trött tonåring som älskar att vara instängd på sitt rum.
Jag fick veta att man inte provtar barn under 16 år för Covid-19.
Man behöver en läkares tillstånd i såna fall.
Så det fick vi ordna då Vicke hade lite speciella omständigheter framför sig med kommande Cup.
Han testade sig på tisdagen och på torsdagen blev jag uppringd av en sjuksköterska som meddelade att testat var negativt. 
Hur bra nyheter som helst, men samma dag så började min förkylning med rejält halsont.
På fredagen hade även Felix ont i halsen. 
På lördagen började jag snora (1 toarulle blev uppfräst under lördagen) och Felix började hosta sådär rossligt. Ella berättar även att hon har ont i halsen och ber om te.


På lördag kväll kom Ponta hem från Kungshamn och på söndagen började hans halsont.
Så härligt att tydligt kunna få följa en familjs insjuknande :S
Det är iförsig rätt skönt att veta att det inte är Covid-19.
Men lik förbannat måste man ju tänka sig för.
Jag tror att småttingarna har haft något lindrigare än för oss vuxna/tonåring.
De verkar redan återställda.
Jag börjar tro på en slutfas på min förkylning medan Ponta är i början av sin.
Så ja, idag är vi hemma allihopa.
Inte Vicke för han åkte till sin pappa igår och idag är han i skolan igen.
Men mamma, pappa och småttingar är hemma.
Ponta jobbar hemifrån och vi andra karantänar oss.

Så jäkla trist, för fick ju såklart ringa återbud på min klipptid imorgon.
Sen så känns det som en evighetsen jag tränade.
Jag som hade kommit igång så sjukt bra och hade hittat den där konditionen.
Längtar efter att springa igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar