tisdag 1 september 2020

VAB MED COVID 19 REGLER

Nu har jag vabbat två dagar.
Varför? 
Jo den där familjeförkylningen som jag tidigare skrivit om.
Enligt Coronareglerna ska man vara hemma även vid milda symptomer.
Sen ska man ha minst två symptomfria dagar hemma innan återgång.
Har man en familjemedlem som uppvisat milda symptom får inte barnen gå till förskolan.
Felix har inte visat någon symptom sedan i söndags.
Men då får han alltså återgå tidigast på tisdagen.
Jo men tjena, i måndags vaknade Ponta upp- förkyld.
Sist ut i familjen...

Så igår var jag och barnen utomhus vid några omgångar.
Det var över 20 grader ute och vi åt en picknickmellis på kullen.
Sen kunde jag sitta i solstolen medan barnen roade sig med lekstuga, studsmatta och släpa ut saker till altanen.


Det var även en glasspaus på altanen.
Felix tar 100 år på sig att äta en glass.
Vilken skillnad.
Man hann knappt säga glass innan Ella hade ätit upp sin vid den åldern.
Samma nu ifs.
Medan Felix slickar försiktigt försiktigt.
Det resulterar i att glassen hinner smälta en del och börjar rinna.


P låg till sängs halva dagen igår.
Denna förkylning har tagit hårt.

Idag så mådde P något bättre medan Ellas näsa började rinna typ 3 sekunder efter att jag sms:at förskolan att kidsen kommer tillbaka imorgon.
Så det får bli att vabba lite till då.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar